Ghid de introducere date initiale Beta – tabel complet

1. Primul pas este crearea asociatiei. Acceseaza pagina Asociatii si apasa butonul adauga asociatie. Completeaza datele solicitate si apasa butonul Salveaza.

2. Urmeaza setarea Criteriilor de repartizare. In Aviziero sunt predefinite patru criterii :

  • Numar Persoane (daca repartizezi cheltuieli, precum gazul sau gunoiul, in functie de numarul persoanelor care locuiesc in apartamente)
  • Suprafata (daca repartizezi cheltuieli, precum caldura, in functie de suprafata apartamentelor)
  • Cota parte indiviza (daca repartizezi cheltuieli, precum intretinerea liftului, in functie de raportul dintre suprafata apartamentului si suprafata totala a cladirii)
  • Beneficiari (sumele sunt introduse individual pentru fiecare apartament, programul verificand doar suma lor cu valoarea repartizata pe serviciu)

Ar trebui ca acestea sa fie suficiente. Dar daca in asociatia ta exista criterii de repartizare care nu sunt predefinite in Aviziero, le poti adauga foarte simplu folosind butonul adauga criteriu repartizare din pagina Introducere date – Criterii repartizare

3. Apoi vei Adauga Apartamente. Pentru a adauga apartamente acceseaza pagina Apartamente si foloseste butonul adauga apartament. Completeaza primul set de detalii, apasa butonul Salveaza si apoi completeaza si detaliile din celelalte file disponibile.

Pentru a adauga restantele, acceseaza fisa apartamentului si da click pe butonul adauga situatie initiala.

4. Urmatorul pas in Aviziero este adaugarea serviciilor. Servicii este un alt nume pentru coloanele principale din tabel. Cele mai comune Servicii de care beneficiaza proprietarii din asociatie sunt: apa rece si apa calda, caldura, evacuarea gunoiului menajer, curatenia, gazele, electricitatea.

Pentru adaugarea unui Serviciu, foloseste butonul adauga serviciu din pagina Servicii/Coloane. Completeaza campul Nume si selecteaza Criteriul de repartizare folosit in repartizarea serviciului. Daca in apartamente exista contoare pentru acest serviciu, selecteaza Da in campul Contorizabil si apoi completeaza modul de calcul al pierderilor in functie de situatia din asociatia ta. Apasa butonul Salveaza. Repeta aceasta operatiune pana termini de introdus coloanele tabelului.

In cazul in care ai introdus un serviciu contorizabil, programul iti va permite in mod automat completarea consumurilor pe fiecare apartament pentru acel serviciu. Daca doresti sa tii evidenta pe baza indecsilor contoarelor, va fi necesar sa definesti aceste tipuri de contoare. Foloseste butonul adauga contor din pagina Contoare si completeaza informatiile cerute. De exemplu, pentru apa rece, poti defini 3 contoare: apa rece bucatarie, apa rece baie, apa rece baie serviciu. Asemeni pentru apa calda. Programul va solicita in acest caz cate 6 indecsi pentru fiecare apartament. Regasesti in pasul 7, ultimul, modalitatea de completare a indecsilor pentru fiecare apartament in parte.

5. Pasul urmator in Aviziero este adaugarea fondurilor. Pentru adaugarea de fonduri foloseste butonul adauga fond din pagina Fonduri/Coloane.

6. Pasul cu numarul sase este adaugarea facturilor si repartizarea lor catre serviciul creat. Pentru adaugarea facturilor acceseaza pagina Facturi si apasa butonul adauga factura. Completeaza detaliile solicitate si apasa butonul Salveaza.

7. In ultimul pas vom efectua o serie de operatii specifice unor cazuri speciale.
  • Daca anumite apartamente sunt scutite partial sau complet de la plata unor servicii, foloseste butonul creion din dreptul apartamentului respectiv si acceseaza fila Criterii repartizare.
  • Daca ai introdus servicii contorizabile, foloseste butonul creion din dreptul fiecarui apartament si selecteaza fila Contoare. Introdu indecsii vechi si noi pentru fiecare apartament cu contoare sau selecteaza necontorizat derulanta pentru apartamentele necontorizate.

Repeta operatiile necesare din pasul 7 pana la completarea informatiilor tuturor apartamentelor.

Daca ai efectuat toate operatiile de mai sus, poti da click pe Vizualizare tabel din sectiunea Rapoarte a meniului pentru a vedea tabelul cu repartizarea costurilor. Evident, il poti verifica si pe parcurs ce introduci datele, dar noi l-am lasat la final pentru efect maxim.

Un ultim sfat: apuca-te de treaba fara grija ca vei gresi sau vei uita ceva. In Aviziero te poti intoarce oricand pentru a sterge, a modifica sau a completa o informatie introdusa.

Felicitari pentru parcurgea “Ghidului de introducere a datelor initiale in Aviziero Beta” si SPOR LA TREABA!

Lasă un răspuns